هرمزگان ما

هرمزگان ما

هرمزگان و هرمزگانی
هرمزگان ما

هرمزگان ما

هرمزگان و هرمزگانی

روح هرمزگانی

تمام نوشته های من،حرف دلم است که بر زبان می آید.نوشته هایم را به زبان فارسی معیار مینویسم تا همه بتوانند نوشته هایم را بخوانند.اما این حرف دلم را هر کار کردم،دلم نیامد به فارسی معیار بنویسم.این نوشته ام،فقط برای برادران و خواهران هرمزگانی من است.دغدغه ی این روزهایم را میگویم.
"هر مشکلی که توی استانمو پیش اتات،شروع اکنیم به انتقاد از نمایندهون هرمزگان تو مجلس و اگیم ضعف از اوشون.یا از همی سیاسیون استان انتقاد اکنیم که به چه توی رده هوی بالای سیاسی کشور،هیچ هرمزگانی وجود اینی؟
اما کاکا و دادای عزیز مه،مشکلونی که هرمزگان امروز ایشه شاید 1 درصد به خاطر جریانهای سیاسی بشت،ولی مطمئنم به 99 درصد باقی موندش،نمایندهو که هیچ،رییس جمهور هم ناتونت کاری بکنت.چون او 99 درصد،مشکل از خود مردم هرمزگانن.همو مردمی که ساکت نشتن و هیچ قدمی در راه پیشرفت خودشو و استانشو ناواگفتن.هرمزگانی اگه شوا خودش و استانش پیشرفت بکنن،باید به اعماق وجود خودش رجوع بکنت و حلقه ی اتصالی پیدا بکنت با روح شریف و قدرتمند هرمزگان.همو روحی که توی گرمای بالای 50 درجه ماهیگیری اکنت،همو روحی که توی خشکسالی وحشتناک،کشاورزی اکنت.همو روحی که توی گرمای طاقت فرسای هرمزگان،صبح تا پسین کار اکنت.


دوستی شگو:"هرمزگان امروز،بیش از هر چیزی به نیروی تحصیل کرده نیاز ایشه".دوست دگه ای ایگو:"هرمزگان به سرمایه و ثروت زیاد،نیاز ایشه تا بتونت قدرت کسب بکنت و پیشرفت بکنت".یکی دگه ایگو:"ما مردمی ماوا که به کوچکترین نا حقی اعتراض بکنن و با خشم خوشو حق خا بگرن".

به نظر مه اوشویی که باعث پیشرفت امروز هرمزگان ابن،او هرمزگانیونی هستن که در برابر ناحق توسری شخاردن،سرشو خونی بودن،اما سر خودشو خم شنکردن.حالا ایشو اتونن تحصیل کرده بشن،ثروتمند بشن،خشمگین بشن و حتی اتونن هیچ کدوم ای خصوصیا شنوبوت.اما همشو در یک چیز مشترکن،همشو شرافت هرمزگانی شوهَ."

نظرات 2 + ارسال نظر
علی دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 17:00 http://www.bihamta66.blogfa.com

واقعاً که حرفت حقن ..
از نظر مه اکثر مردم ما آدمای بی خیالی ان .. دلی صاف و ساده شهن .. تو دل اکثرشو کینه ای نین .. شاید بخاطر این که دلشو به دنیا شنسپردن .. برخلاف خیلیو ..
ولی مه اگم .. نه اونقدر بی خیال بشی که نتونی بجایی برسی .. نه اونقدر دلت به دنیا هادی که نفهمی زندگی چن ..
به طور واقع مردم ما با همون سادگیشو زندگی اکردن ..
سعی اکنم خیلی تو مباحث بندری و سرحدی حرفی نزنم که کسی ناراحت بشت یا خدای ناکرده به شهرم توهین بشت ولی اگه کسی جرات بکن جلو چیزی به شهر و استانمون بگه افهمن چطوری جوابش هادم ...
نه از روی عصبانیت بلکه از روی عقل و منطق دهنش ابندم ...
ولی یکدفعه که سرکارم همچین بحثی پیش هوند و جواب مدیر شرکت امداد .. و او هم متوجه بود که خیلی ناراحت بودم .. هوندو درمورد ای مسئله صحبت ایکرد .. و وقتی با جوابم قانعش امکرد .. آخرش یه سوال ازم ایپرسید که چقدر از بندریو طرز تفکر تو شهن .. ولی وقتی فکر امکردو به آدمای دور و برم نگاه امکه .. امدید که متاسفانه درصد کمی از مردم ما ایطوری فکر اکنن و سعی اکنن کمکی به پیشرفت استانشو بکنن و اکثرنشو فقط حرف ازنن ولی توی عمل هیچ کاری ناکنن ؟ نظر شما چن ؟؟؟؟؟؟

ممنون
وقتی که خومو فقط گپ بزنیم و به یک سری اصول ایمان مبشت،اما در راه اعتقاد و ایمانمو قدم نواگریم،او ایمان،ایمان مرده محسوب ابوت.بی ارزش ابوت.یک قدم واگفتن،ارزشش از گقتن 1000 قدم رفتن بالاترن.تمام تلاش مه در این که به گپونی که تو وبلاگخا امزدن،عمل بکنم.

رها رضایی یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 15:44

سلام
ما بچه های بندری رشته ی ادبیات دانشگاه هرمزگان امروز خیلی دلمو به حال خودمو سوخت یا بهته بگم شسوخت و اسوختن
دلمو درد اکردن به خومو
حالمو بدن
به بندر ما به همشهریون ما توهین ابودن ولی ما ناتونیم چیزی بگیم
به ما اگفتن بی فرهنگ و ما مجبوریم ساکت بمونیم
به ما اگفتن گپوتو الکی و پوچن و ما مجبوریم ساکت بمونیم
یه کسی شگو : به خدا به ما بندریو بیشتر از مردم فلسطین ظلم ابودن !!!!!!!!!
درد ایشه ای گپ مگه نه ؟؟؟؟/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد